duminică, 10 iunie 2012

PLANIFICARE EVALUARE FINALA GRUPA MIJLOCIE

Acestea sunt activitatile pe care le vom desfasura la grupa in perioada de evaluare finala:



EVALUARE  FINALA GRUPA MIJLOCIE
AN SCOLAR 2011-2012
perioada 11.06-22.06.2012

1.DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
 ACTIVITATEA
-,,Cutiuta cu surprize’’
       (joc didactic)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-Sa participe lactivitatea de grup (de joc) atât în calitate de vorbitor, dar si ca auditor;
-Sa recunoasca personajul, denumind titlul si autorul povestii din care face parte;
ITEMI/PUNCTAJ:
-recunoaşte poveştile, alege planşele potrivite poveştii indicate-1p
-recunoaşte personajele din poveştile învăţate-1p
-precizează însuşirile specifice , identificând valenţele pozitive-negative ale personajelor-1p
-povesteşte un fragment din poveştile cunoscute-1p
-Aşează planşele în ordinea desfăşurării poveştii-1p
-.Recunoaşte personajul asociindu-l cu elementul corespunzător-1p.

-,,Priveste si povesteste’’
   -joc didactic-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-Sa recunoasca infatisarea,marimea si forma prin discriminare;
-Sa sesizeze deosebirile dintre vietuitoare prin analiza,comparatie logica
ITEMI/PUNCTAJ:
-descriu si compara vietuitoarele din imagini-1p
-isi amintesc povestile si basmele ,poeziile in care le-au mai intalnit;-2p
-initiaza un dialog in care fiecare copil spune care este animalul preferat si argumenteaza alegerea facuta-2p

2.DOMENIUL STIINTA-ACT.MATEMATICA
         ACTIVITATEA:
-,,Magazinul de jucarii”
      (joc didactic)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-  Sa  identifice pozitia spatiala a obiectelor: sus, jos, în, sub, lânga, in fata, în spate etc;
- Sa ordoneze multimi în sir crescator si descrescator (în limitele 1-5);
-  Sa numere corect în limitele 1-5, raportând numarul la cantitate si invers. 
ITEMI/PUNCTAJ:
-identifica pozitia spatiala a unui obiect si apreciaza global cantitatea (de elemente) unei multimi fata de o alta multime (« multe », « putine », « tot atatea »-2p
-compara 2 multimi de obiecte prin corespondenta de unu la unu « formare de perechi »-2p
-numara in limitele 1-5raportand cantitatea la numar si asociaza cifra corespunzatoare -2p

-Recunoaste forma geometrica’’
   -joc didactic-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa recunoasca si sa reconstituie forma geometrica urmand linia punctata ;
-sa precizeze cate forme geometrice sunt de acelasi fel;
-sa deseneze liber si alte obiecte dupa modelul celor prezentate
ITEMI/PUNCTAJ:
-recunosc si reconstituie
forma geometrica-1p
-numara cate forme sunt de acelasi fel-2p
-deseneaza liber alta obiecte ,dupa modelul celor prezentate-2p

3.DOMENIUL  STIINTA-
ACT.CUN MEDIULUI
ACTIVITATEA:
-,,Spune cand se intampla?’’
    (joc didactic)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-  Sa identifice si sa denumeasca aspectele caracteristice fiecarui anotimp (toamna, iarna, primavara, vara);
-  Sa enumere zilele saptamânii în succesiunea lor ,precum si momentele din timpul unei zile.
ITEMI/PUNCTAJ:
-denumeste 4 momente ale zilei- 2p
-denumeste un anotimp reprezentat in imagine -2p;
-identifica cel putin 3 elemente specifice anotimpului prezentat-2p

-,,Aseaza la locul potrivit’’
      -joc didactic-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa sorteze si sa clasifice obiectele dupa un criteriu dat:animale,plante,pasari;
-sa descrie infatisarea generala despre animale,plante,pasari prezentate;
-sa initieze un joc de rol in care vietitoarea sa se prezinte celorlalte;
ITEMI/PUNCTAJ:
-identifica obiectele reprezentate prin imagini;-1p
-descriu infatisarea generala si spun cateva cuvinte despre cele observate;-1p
-poarta o discutie pe tema modului de hranire si foloasele pe care le aduc;-2p
-initiaza un joc  cu animal,planta sau pasare preferata -1p

4.DOMENIUL  ESTETIC SI CREATIV-ACT. ART.PLASTICA
ACTIVITATEA:
-,,Jucaria preferata’’
         (desen)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-  Sa redea liber teme plastice specifice desenului;
-  Sa utilizeze corect instrumentele de lucru – creion, carioca, ceracolor;
ITEMI/PUNCTAJ:
-Utilizeaza corect instrumentele si tehnicile  desenului in contur a picturii - 2p
-finalizeaza corect tema- 2p
-analizeaza critic si autocritic modul corect de lucru, finalizarea temei, utilizarea culorilor-1p
-respecta pozitia corecta a corpului fată de suportul de lucru pentru o bună coordonare oculo-motorie-1p

5.DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV-ED. MUZICALA
ACTIVITATEA:
-,,E timpul pentru un cantecel”
  -karaoke-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
.- Sa recunoasca si sa denumeasca titlul cântecului audiat;        
.  Sa execute miscari sugerate de textul cântecului si a jocului muzical interpretat
ITEMI/PUNCTAJ:
-identifica înălţimea sunetelor şi să repete fragmentul ascultat-2p
-  executa mişcări sugerate de text si de linia melodica. 2p
- interpreteaza corect cantecul: linie melodica, text, ritm 2p

-,,Canta un fragment dintr-un cantecel’’
        -tip-top-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa acompaneze ritmic cantecele invatate
-sa asocieze miscarile sugerate din text cu ritmul acestuia
-sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata  de muzica audiata;
ITEMI/PUNCTAJ:
-acompaniaza cantecele cunoscute cu miscari corporale sau obiecte sonore-2p;
-asociaza miscarea sugerata de timpi egali ai masurii sau de text-2p;
-exprima prin miscarea libera sau impusa de caracterul unor cantece pentru copii,bucurie,satisfactie-1p

6.DOMENIUL  OM SI SOCIETATE
ACTIVITATEA:
-,,Ne pregatim pentru excursie”
  (convorbire)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
  Sa denumeasca tara, orasul, cartierul in care locuieste si gradinita pe care o frecventeaza;       
.  Sa respecte regulile de comportare civilizata la gradinita, acasa si pe strada;  
.  Sa constientizeze consecintele pozitive (negative) ale actelor sale de comport. asupra sa si a celor din jur;
ITEMI/PUNCTAJ:
-denumeste tara,orasul si strada pe care locuieste-2p;
-foloseşte formulele de politeţe la indicaţia educatoarei şi a colegilor- 2p;
-face diferenta intre ce e bine si ce e rau-2p;

-,,Cosul cu cirese’’
     -aplicatie-
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa-si adapteze comportamentul propriu la cerintele grupului de lucru-grupuri mici;
-sa exerseze deprinderi tehnice specifice activitatii manuale in redarea unei teme;
-sa compuna in mod original si personal spatiul plastic.
ITEMI/PUNCTAJ:
-isi recunoaste responsabilitatile in microgrupul din care face parte-1p;
-accepta si ofera sprijin-1p
-pregateste materialul pentru aplicatie ,prin rupere,mototolire-2p
-elaboreaza creatii colective-1p

7.DOMENIUL   PSIHO-MOTRIC:
ACTIVITATEA:
-,,In excursie’’
(traseu aplicativ)
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa-si formeze o tinuta corporala corecta-in pozitia stand si in deplasare;
-sa perceapa componentele spatio-temporale-localizare,durata,ritm
ITEMI/PUNCTAJ:
- executa exerciţii de mers, alergare şi săritură, prinderea mingiei, tarare, rostogolire, lovirea mingiei ritmat, păstrând poziţia corectă;-2p
- percepe componentele spaţio – temporale (ritm, durată, distanţă, localizare). -2p
-participa la jocurile de grup (echipa) -2p

-,,Alunelu,Hora”
   Consolidarea dansurilor populare intr-o suita
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa fie apt sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte
ITEMI/PUNCTAJ:
-raspunde motric la o comanda data-1p;
-executa corect miscarile diferitelor segmente ale corpului-brate,picioare-2p;
-isi coordoneaza miscarile in ritmul solicitat de melodie-2p


COMPORTAMENTE MASURABILE:
5-6 itemi-Comportament atins-A
3-4 itemi- Comportament în dezvoltare-D
2- itemi-Necesită sprijin-S



Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu